دکتر اردشیر حسین پور

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۵:۳۹ ب.ظ

پدر دکتر اردشیر حسین پور

پدر دکتر اردشیر حسین پور

پدر دکتر اردشیر حسین پور، نصرالله حسین پور اصالتا کرد بود ولی در کسوت نظامیان ارتش پهلوی با کردهای جدایی طلب می جنگید و اعتقاد به ایرانی بودن خویش داشت  و با همسری از طایفه لر وصلت کرده بود و در خانه فارسی صحبت می کرد به طوریکه فرزندانش هرگز زبان کردی را نیاموختند. خانواده حسین پور جزء معدود خانواده شیعه کرد بودند و پدر دکتر ارادت بسیار زیادی به امیرالمومنین و ولایت ایشان داشت.


پدر دکتر حسین پور از نظامیان زمان شاه بود اما چون به قول مادر دکتر "با شاه بد بود" در توطئه ای  علیه شاه شرکت کرد که منجر به اخراجش از ارتش شاهنشاهی شد و با وساطت یکی از ارتشیان بلند پایه اخراج منتفی شد اما تبدیل به "استعفا با تنزل درجه "شد. پدر دکتر پس از استعفا از ارتش شاهنشاهی به شغل آزاد روی آورد  و در کسوت  مشاور املاک به امرار معاش پرداخت ، اما طبق گفته مادر دکتر حسین پور ، اردشیر تا پایان عمر این ماجرا را نمی دانست زیرا پدر نمی خواست که فرزندانش سیاسی شوند! پدر دکتر بعد از انقلاب و شروع جنگ تحمیلی علاقه به ملحق شدن به ارتش داشت که با مخالفت همسر روبرو شد و پس از مدت کوتاهی در اثر بیماری این جهان را وداع گفت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۶
دانشجوی دکترحسین پور

پدر اردشیر حسین پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی